Híreink és újdonságaink

  • Zsinór nélkül töltene a Renault (2017.05.21)

    Az elektromos autók talán legkomolyabb korlátja a hatótáv és a töltés témakörében keresendő. Az addig rendben van, hogy egész meggyőző menettulajdonságokkal bírnak, de a kompakt kategóriában a kétszáz kilométer körüli hatótáv azért megállítja őket. A töltés még gyorstöltővel is jóval több időt vesz igénybe, mint egy benzines vagy dízel megtankolása, így érthető, hogy a gyártók folyamatosan keresik a lehetséges megoldásokat. Most éppen a Renault mutatott egy alternatívát, amelyet a Qualcomm-mal és a Vedecommal közösen fejlesztenek. A lényeg az energia vezeték nélküli átvitele lenne, vagyis az, hogy menet közben tölthessük a villanyautó akkumulátorát. A Renault megoldását Párizs mellett, egy százméteres tesztpályán mutatták be. Az indukciós elven működő töltéshez természetesen az úttestet is fel kell szerelni a megfelelő elektromos vezetékekkel - az elterjedésnek éppen ez lehet majd az egyik legnagyobb gátja. Az ilyen módon kialakított utak mindkét irányban tölteni tudják az autókat, 100 km/h-s sebességnél 20 kilowattos teljesítménnyel. A későbbiekben olyan fejlesztésekkel bővülhet a rendszer, amelyek segítségével felismerné a ráhajtó járműveket, így megadva vagy megtagadva az engedélyt a töltésre. - forrás : totalcar.hu
  • Így képzeli a Renault a jövő versenyautóit (2017.04.18)

    z R.S. Vision 2027 a Renault Sport elképzelése a jövő Formula 1-es versenyautójáról. A jövőbe persze a franciák sem látnak bele, egyszerűen továbbgondolták napjaink autóipari irányzatait, és a végeredményt megvalósították. A legfeltűnőbb eltérés a mai F1-esekhez képest talán a vadászrepülőkéhez hasonló buborék-kabintető. Ez már jó ideje napirenden van, Jules Bianchi 2014-es fejsérüléses balesete óta pedig többen építettek is fejvédőkeretes prototípusokat. Kilátás szempontjából nyilván a Renault tanulmány megoldása a legjobb, de hogy végül megvalósítják-e, azt egyelőre nem tudni. - forrás: totalcar.hu
  • Bemutatkozott az új Renault Koleos (2016.05.02)

    A Renault a Pekingi Autószalonon rántotta le a leplet az új generációs Koleos SUV-ról, amely éppen a SUV-láz kellős közepén érkezik. Az Espace és a Talisman után a Koleos a Renault harmadik prémium modellje és fontos szerep jut neki a márka ismertségének és megítélésének javításában. Oroszországban és Európában várhatóan 2017 elején kerül piacra, míg a világ többi részén már idén kapható lesz. Az új Renault Koleos nagy erővel veti bele magát a népes és roppantul népszerű középméretű szabadidőautók szegmensébe. Kifejezetten szép, ugyanakkor izmos, robusztus autó; rendelkezik a szabadidőjárművek összes tipikus jellemvonásával, de a sportosság sem áll tőle távol. Nagyméretű, 19 colos kerekeken gördül, körben műanyag védőelemekkel látták el, alumínium tetősínekkel rendelkezik, hasmagassága pedig 213 mm. Stílusában leginkább a Talismanra emlékeztet, amely a Párizsi Nemzetközi Autófesztiválon elnyerte az Év Legszebb Autója kitüntetést. Az azonosság nem véletlen, a Talisman és a Koleos fejlesztése ugyanis párhuzamosan folyt. A széles hűtőmaszk közepén a Renault jelvény trónol, a tagolt, LED-es fényszórók nappali fényt adó LED-csíkjai pedig C-alakban lefutnak a lökhárítóba. Erről a fénymintáról azonnal felismerhető a Koleos, akárcsak a többi új Renault modell. Az ugyancsak márkavédjegyként megjelenő hátsó LED-es lámpák érdekessége, hogy az elsőkhöz hasonlóan állandóan, nappal is világítanak. A karosszéria számos pontján elhelyezett krómdíszítések eleganciát sugároznak. A Koleos a szegmens legnagyobb autói közé érkezik, hossza 4670 mm, szélessége 1840 mm, tengelytávja pedig 2710 mm. Utasai egy normál szedánhoz képest 15 centiméterrel magasabban ülnek, a magas és széles műszerfal biztonságérzetet ad. Az elrendezés a Talismanban látottakat követi a középső, álló formátumú érintőképernyővel, a középkonzol azonban szélesebb, két oldalán kapaszkodókkal. A gusztusos, kényelmes első üléseket is a Talisman inspirálta, verziótól függően fűthetők és szellőztethetők, s természetesen elektromos állításúak. A hátsó lábtér óriási, 289 mm-es, s a váll-, illetve fejtér is nagyvonalú. A komfortot tovább növeli, hogy a hátsó szélső ülések is fűthetőek. A csomagtartó űrtartalma 642 liter, az ülések lehajtásával pedig 1690 literesre nő. A padló sík marad. A Koleosba is beépítik az R-LINK 2 infotainment rendszert, amely 7 (fekvő) vagy 8,7 colos (álló) érintőképernyővel érkezhet. A rendszer kommunikációs központként üzemel, segítségével kezelhető a navigáció, a telefon, a rádió és a vezetői asszisztens rendszerek. Pontosan olyan kézmozdulatokkal kezelhető, mint az okostelefonok, felismeri a hangparancsokat és akár az emaileket is felolvassa. A Koleos megkapja az összes korszerű vezetősegédet, mint például az aktív vészfékrendszer, a sávelhagyásra figyelmeztetés, a táblafelismerés, a hollttér- és fáradságfigyelő rendszer, a tolatókamera, az automata fényszóró, a parkolószenzorok és a parkolóasszisztens. Az új Renault Koleos a világ minden kontinensén, több mint 80 országban lesz megvásárolható, kiterjeszti a gyártó termékpalettáját és hozzájárul a márka nemzetközi lábnyomának szélesítéséhez. Ausztráliában, Törökországban, az Arab-öböl államaiban, Afrikában és Latin-Amerikában indul az értékesítése idén ősszel, majd év végén megjelenik Kínában is. Az európai és orosz márkakereskedésekbe várhatóan 2017 elején jut el az autó. - forrás: autoblog.hu
  • Ez az új Renault Scenic (2016.05.02)

    Húsz évvel az első Scenic bemutatása után a Renault a Genfi Autószalonon lerántotta a leplet a nagysikerű kompakt egyterű negyedik generációjáról. Az újdonság folytatja a Capturrel és az Espace-szal elindított crossoveres vonalat, mindezt üdítően friss megjelenéssel, praktikus beltérrel és a legfrissebb Renault technikával párosítva. Noha elődjéhez képest négy centiméterrel hosszabb és két centivel szélesebb az újdonság, a rövidebb első és hátsó túlnyúlásoknak, a lapos szélvédőnek valamint az ívelt tetőívnek köszönhetően kompaktabb benyomást kelt. Ezeken kívül sokat dobnak a megjelenésén az aktuális márkaarculat elemei, például az elegáns hűtőmaszk, a küszöb feletti króm díszléc, valamint a rafináltan megtört övvonal, amely látványos C-oszlopban végződik. További érdekessége, hogy a franciák alapáron 20-colos (195/55-ös) kerekekkel szerelik, ami néhány éve szinte elképzelhetetlen lett volna egy egyterű családi autón. Az utastérben az aktuális Renault formák és kellemes anyagok köszönnek vissza, digitális műszerfallal a sofőr előtt, továbbá a középkonzolra szerelt 8,7 colos érintőképernyővel, hátul pedig 60:40 arányban ledönthető üléssorral. A csomagtartó alapesetben 572 literes, ehhez további 63 liternyi tárolórekesz jár az utastérben elszórva. A motorpaletta dízel fronton az 1.5 és az 1.6 dCi különféle verzióiból áll majd, 95 és 160 lóerő közötti teljesítménytartománnyal, míg a benzines erőforrások kedvelői a kisköbcentis turbós blokkok közül választhatnak, 115 vagy 130 lóerővel. Alapáron hatfokozatú manuális váltóval szerelik az új Scenicet, de rendelhető lesz duplakuplungos automata szerkezettel is. Megjelenik továbbá egy hibrid változat is, amely a fékezésnél keletkező energiát egy akkumulátorban fogja tárolni. - forrás: hvg.hu
  • Izgalmas lett a kombi Mégane (2016.02.22)

    Nem sokkal a hagyományos ötajtós változat megjelenését követően bővül a Megane kínálata, a Genfi Autószalonon bemutatkozik a kombi változat is. A várhatóan már ősztől kapható nagyobb csomagterű változatról közölt hivatalos fotókat a francia gyártó. A kifejezetten sportos benyomást keltő családi autó természetesen nem nagyon különbözik külsőségeiben az ötajtós változattól. A Megane Sport Tourerből ráadásul a leginkább látványos GT variánst mutatták meg, amin egyedi légbeömlők és kissé átszabott hűtőrács, valamint diffúzor és krómozott kipufogóvégek emelik a sportos összhatást. - forrás: hvg.hu
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

2012-es év kishaszongépjárműve


KANGOO Z.E. - AZ ÉV KISHASZONJÁRMŰVE

A Kangoo ZE az első teljesen elektromos kishaszonjármű, amelyet a 22 európai újságíróból álló zsűri megválasztott a 2012-es Év Haszonjárművének, a Kishaszonjármű kategóriában. Ez az első alkalom, amikor ezen a megmérettetésen elektromos kishaszonjármű díjat nyer a belsőégésű motoros versenytársakkal szemben. A zsűri a Kangoo Z.E. -t azért találta érdemesnek a címre, mert amellett, hogy a károsanyag-kibocsátása nulla, praktikus, gazdaságos és hasznos kishaszonjármű. A Kangoo Z.E., amit 2011 októberében mutattak be, három díjat nyert eddig; ezen a kitüntetésen túl a LIFE 2012 díjat nyerte el Dániában és Írországban is.

A 168 elérhető pontból a Kangoo Z.E. 106-ot ért el, és így nyerte meg a "A 2012-es Év Kishaszonjárműve" címet egy olyan rangos mezőnyben, amelyben ott volt az Iveco Daily, Fiat Ducato és a VW Caddy is. A díjat Jean-Marie Hurtiger, a Renault Kishaszonjármű divízióigazgatója vette át a 14. Nemzetközi Haszonjárműkiállítás megnyitó estélyén, Belgiumban. Peter Wieman elnök kiemelte, hogy: "A Kangoo Z.E: elektromos autó elérhető már minden ügyfélnek, Európa-szerte. Forradalmi autó, hiszen a közúti áruszállításban ez az első elektromos kishaszonjármű."

Jean-Marie Hurtiger a következőket tette hozzá: "Ez a díj nem csak az autót illeti, de azokat az évek óta keményen dolgozó nőket és férfiakat, akik a Kangoo Z.E. projektben részt vettek. Minden egyes üzemegység képviseltette magát: az üzleti számítások elkészítésétől egészen a Maubeuge-ben található üzemig, vagy említhetem a kereskedéseket is. Ez a díj a közös munka, a csapat és az elkötelezettség díja is egyben!"

KANGOO Z.E. - A RENAULT KISHASZONJÁRMŰVE

A Renault 1998 óta az európai kishaszonjármű márkák között foglal el vezető pozíciót. A Kangoo Z.E. az első, a tervezéstől fogva elektromosnak szánt kisáruszállító. Az akkumulátor a padlólemez alatt helyezkedik el, így a rakodókapacitás pontosan megegyezik a belsőégésű motoros verzióéval. A Kangoo Z.E. két hosszúságban és 3 verzióban érhető el, mindegyik az MCA Maubeuge üzemben készül Franciaországban, ugyanazon a gyártósoron, ahol a belsőégésű motoros verzió. Ez a verzióválaszték minden professzionális ügyfelet ki tud majd elégíteni, lévén a hasznos raktér térfogata 3-tól 4,6 köbméterig változhat.