Érd,Kis-Duna utca 7-9.

Forma-1-es technológia a Renault új dízelmotorjában

Hír megjelenése: 2011.08.09
Új, Energy névre keresztelt motorcsaláddal rukkolt elő a Renault, amelynek első tagja a teljesen új fejlesztés 1.6 literes dízelmotor. Az új dCi-t többek között a forma-1-es V8-as ihlette, de a keresztirányú vízáramlás mellett újdonság a hűtőkörös, alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezetés, a terhelésfüggő olajszivattyú, a szabályozott örvénylés és a start-stop rendszer. A szén-dioxid elleni rendíthetetlen harcot új generációs motorokkal folytatja a Renault az elkövetkező években. Az Energy erőforrásoknak pozitív hozadéka is lesz a vásárlók számára az alacsonyabb fogyasztásnak köszönhetően. A franciák a 32 hónapos projekt során 230 millió eurót fordítottak a fejlesztésre, a 160 mérnök pedig 15 000 órán keresztül tesztelte fékpadon, és 700 000 kilométert hajtottak a motorokba pályán. Ez a hatalmas befektetésen persze később profitál a többi motor, hiszen az új, Energy Smart energiagazdálkodási rendszert és a start-stopot hamarosan megkapja a 110 lóerős 1.5 dCi, valamint a 2.0 literes dízel 130 és 150 lóerős változata is. Később az Energy család egy négyhengeres, 1.2 literes, 110 lóerős dCi-vel bővül, amely a kisebb modellekben kap majd helyet. Azt sikerült megtudni, hogy jelen állás szerint nem szorítja ki az 1.5 dCi-t, amely jelenleg messze a Renault legkeresettebb motorja. Szintén újdonság lesz az 1.2 és 1.4 TCe következő generációja, előbbi 95 és 110 lóerővel is elérhető lesz. A Reuil-ben dolgozó mérnököket Viry-Chatillon F1-es motorspecialisták segítették ki, és az Energy dCi projektet vezető Philippe Coblence korábban szintén forma-1-es motorokon dolgozott. Három területen alkalmaztak F1-es elképzeléseket. Az új dízelhez a Renault a kategóriában újszerű "négyzetes" kialakítást választotta, azaz a dugattyú lökete és a furat hasonló vagy egyforma, ami nagyobb átmérőjű szelepek alkalmazását teszi lehetővé, ez pedig jobb hatásfokú töltést eredményez. A hűtési megoldást szintén a Forma-1 ihlette, ahol a minimális leszorítóerő-veszteség és a maximális hűtési hatásfok számít.
forrás: a5.hu

Renault Szabó - Autócentrum Szabó
Cím
2030 Érd, Kis-Duna utca 7-9.
Telefon
Nyitva tartás
Értékesítés:
Hétfő-Péntek: 08:00-17:00
Szombat: 09:00-13:00
Vasárnap: Zárva

Szerviz/Alkatrész:
Hétfő-Péntek: 08:00-17:00
Szombat-Vasárnap: Zárva

Visszahívást kérek



Weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk annak érdekében, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek.
Az adatvédelmi tájékoztató tartalmát megismertem. A tájékoztató ismeretében hozzájárulok a sütik használatához. További információk